fbpx

Sport Kursy

Sorry, we can not find any courses for this search.

You may want to check Our Hot Courses:

„Rehabilitacja układu przedsionkowego – jak skutecznie leczyć zawroty głowy”

Wszystkie poziomy
Czego się nauczysz
Prowadzenie ćwiczeń niwelujących zawroty głowy i zaburzenia równowagi pochodzenia błędnikowego,
Diagnozowanie położeniowych zawrotów głowy,
Wykonanie odpowiednich manewrów repozycyjnych i uwalniających. 

Terapia Manualna, moduł: Badanie i strategie leczenia kręgosłupa szyjnego oraz kompleksu barkowego.

Wszystkie poziomy
Czego się nauczysz
Uczestnik kursu nabędzie umiejętności badania przesiewowego (screeningu) opartego na modelu odrzucania mało prawdopodobnych hipotez prowadzących do wskazania odpowiedzialnych za problem bólowy struktur w środkowym regionie kręgosłupa szyjnego i stawu ramienno-łopatkowego;
Uczestnik kursu Odpowiednio dobiera techniki badania manualnego dla struktur stawowych, mięśniowych i nerwowych i potrafi je wykonać dla oceny szczegółowej w regionie kręgosłupa szyjnego i stawu ramienno-łopatkowego.
Uczestnik kursu potrafi interpretować i przeprowadzić wnioskowanie kliniczne z przeprowadzonego badania w formie budowania hipotez przyczynowo – skutkowych wyjaśniających przyczynę zaburzenia stanu funkcjonowania;
Uczestnik kursu odpowiednio dobiera techniki leczenia manualnego i potrafi je wykonać dla dolegliwości bólowych kręgosłupa na tle zmienionych chorobowo struktur oraz wykonać techniki mobilizacji stawowych i mięśniowych przy ograniczonej ruchomości stawu ramienno-łopatkowego.
Uczestnik kursu potrafi planować i realizować działania związane z odtwarzaniem ograniczonych aktywności dnia codziennego w celu poprawy stanu funkcjonowania, w tym doboru odpowiednich ćwiczeń i obciążeń w treningu medycznym.
Uczestnik kursu zna i potrafi zastosować w praktyce poszczególne elementy badania oraz identyfikuje najczęściej występujące ograniczenia stanu funkcjonowania z powodu dolegliwości bólowych kręgosłupa szyjnego i ograniczeń ruchomości stawu ramienno-łopatkowego.
Uczestnik kursu zna i interpretuje typowe „wzorce bólowe” struktur: stawowych, nerwowych i mięśniowych w kręgosłupie szyjnym. Potrafi wymienić i opisać typowe cechy różnicujące dla każdej z omawianych struktur, w tym m.in.: typowy charakter i topografię bólu oraz czynniki wpływające na nasilenie i zredukowanie objawów.
Uczestnik kursu zna i interpretuje typowe „wzorce ograniczenia ruchomości ” struktur: stawowych i mięśniowych w stawie ramienno-łopatkowym. Potrafi wymienić i opisać typowe cechy różnicujące dla każdej z omawianych struktur.
Uczestnik kursu zna zasady i potrafi układać programy profilaktyczne w tym instruktaże do samodzielnej pracy pacjenta, podtrzymujące efekty leczenia i przeciwdziałające nawrotom dolegliwości bólowych w schorzeniach mięśniowo-szkieletowych.
Uczestnik kursu identyfikuje i wskazuje czynniki zagrożenia dla leczenia manualnego tzw. „red flags”. Wie w jakich zachować szczególną ostrożność i skierować pacjenta do dalszej diagnostyki.

Kręgosłup lędźwiowy – badanie i terapia

Wszystkie poziomy
Czego się nauczysz
Uczestnik potrafi przeprowadzić wywiad z pacjentem
Uczestnik potrafi wykonać badanie i różnicowanie struktur kręgosłupa i pośladka
Uczestnik potrafi zidentyfikować niebezpieczne objawy i skierować pacjenta do odpowiedniego specjalisty w razie potrzeby
Uczestnik umie rozpoznać najważniejsze patologie na obrazie RTG i MRI
Uczestnik zna biomechanikę kręgosłupa i potrafi zidentyfikować zaburzenie
Uczestnik rozumie istotę najczęstszych patologii kręgosłupa
Uczestnik potrafi zaplanować fizjoterapię kręgosłupa
Uczestnik zna różne techniki leczenia zaburzeń stawowych, mięśniowych i nerwowych
Uczestnik zna zasady treningu medycznego
Uczestnik umie zaplanować program ćwiczeń domowych
Uczestnik zna możliwości operacyjnego leczenia kręgosłupa i wie kiedy skierować pacjenta na konsultację lekarza

Szyja i bark – badanie i terapia

Wszystkie poziomy
Czego się nauczysz
Uczestnik potrafi przeprowadzić wywiad z pacjentem
Uczestnik potrafi wykonać badanie i różnicowanie struktur kręgosłupa szyjnego i obręczy barkowej
Uczestnik potrafi zidentyfikować niebezpieczne objawy i skierować pacjenta do odpowiedniego specjalisty w razie potrzeby
Uczestnik umie rozpoznać najważniejsze patologie na obrazie RTG i MRI
Uczestnik zna biomechanikę kręgosłupa szyjnego , stawu ramiennego, łopatki i potrafi wykryć zaburzenie
Uczestnik rozumie istotę najczęstszych patologii
Uczestnik potrafi zaplanować fizjoterapię
Uczestnik zna różne techniki leczenia zaburzeń stawowych , mięśniowych i nerwowych
Uczestnik zna zasady treningu medycznego
Uczestnik umie zaplanować program ćwiczeń domowych
Uczestnik zna możliwości operacyjne szyi i barku i wie kiedy skierować pacjenta na konsultację lekarza

Analiza trzasków i techniki odblokowywania krążka stawu skroniowo–żuchwowego

2 godziny
Średnio zaawansowane
Czego się nauczysz
Jak ocenić zjawiska akustyczne w stawach skroniowo-żuchwowych?
Jak rozpoznać zablokowanie w stawach skroniowo-żuchwowych?
Jak przeprowadzić mobilizacje w przypadku zablokowania ?
Jak prowadzić pacjenta po odblokowaniu krążka?
Współpraca i konsultacja z Lekarzem Stomatologiem w trakcie leczenia dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych z zablokowaniem

Dolegliwości bólowe kręgosłupa szyjnego

2 godziny
Średnio zaawansowane
Czego się nauczysz
Dowiesz się jak skutecznie, krok po kroku diagnozować przyczyny bólów kręgosłupa szyjnego.
Zobaczysz w jaki sposób interpretować wyniki badań i różnicować najpopularniejsze dolegliwości.
Nauczysz się na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas wywiadu z pacjentem bólowym.
Otrzymasz wskazówki jakie badania wybrać do diagnostyki, w zależności od miejsca występowania dolegliwości bólowych.
Łatwo przyswajalna i rzetelna wiedza!
Praktyczne omówienie schematu postępowania diagnostycznego, który będziesz mógł wykorzystać w praktyce zawodowej.

Wcześniak w świecie zmysłów

2 godziny
Średnio zaawansowane
Czego się nauczysz
Na czym skupić się w pierwszych tygodniach pracy z wcześniakiem – dotyk, bodźce, stymulacja.
Jakie są typowe i nietypowe objawy zaburzeń sensorycznych.
Jak zaplanować pracę z najmłodszymi pacjentami w warunkach szpitalnych oraz ambulatoryjnych.
Jak stworzyć odpowiednie warunku do rozwoju psychoruchowego wcześniaka.