Ocena i terapia pacjentów pediatrycznych i neonatologicznych z problemami neurologicznymi, ortopedycznymi oraz genetycznymi





Opis
Kiedy?
Cześć 1: 15-16 maja 2021
Część 2: 10-11 lipca 2021
Gdzie?
Warszawa
Pacjenci pediatryczni i neonatologiczni z problemami neurologicznymi, ortopedycznymi i genetycznym wymagają wielopłaszczyznowego wsparcia . Na kursie przedstawione zostanie ocena i terapia dzieci w oparciu o rozwój psychoruchowy i sensomotoryczny. Szczególna uwaga poświęcona będzie dzieciom z wyzwaniami z uwagi ich choroby genetyczne czy neurologiczne.
- Prezentacja oceny wśród uczestników, na uczestnikach
- Ocena filmów z pacjentami i pacjentów
- Ćwiczenie na sobie elementów oceny
- Ćwiczenie na sobie elementów terapii
- Aktywne uczestniczenie w terapii
Dzień I
Podstawy teoretyczne rozwoju psychoruchowego i sensomotorycznego i jego zaburzeń u dzieci z problemami genetycznymi i neurologicznymi w zależności od jednostki
Dzień II
Ocena pacjentów z uwzględnieniem skali rozwojowych
Dzień III
Ocena struktury i funkcji
Dzień IV
Terapia pacjentów neurologicznych z wczesnym uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego
Dzień V
Terapia pacjentów po urazach czaszkowo mózgowych, wypadkach
Dzień VI
Terapia pacjentów z chorobami genetycznymi
- Dużo praktycznej wiedzy
- Skrypt i inne materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa (z uwzględnieniem godzin edukacyjnych)
- Dostęp do wiedzy zweryfikowanego prowadzącego
- Organizator zapewnia również przerwy kawowo-deserowe
Do udziału w szkoleniu zaprasza dr Roksana Malak
Doświadczenie: praca w charakterze fizjoterapeuty i osteopaty z pacjentami neonatologicznymi i pediatrycznymi, w tym na oddziale neonatologii, we wczesnej interwencji.
Praca w charakterze pracownika naukowego jako adiunkt w Katedrze i Klinice Reumatologii i Rehabilitacji Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Do doświadczeń zawodowych należy praca jako Kierownik Pracowni Fizjoterapii Pediatrycznej na Uniwersytecie Medycznym.
Jej pasją jest pomoc noworodkom, niemowlętom, dzieciom z dysharmonią rozwojową, wyzwaniami rozwojowymi oraz terapia dzieci i młodzieży z problemami neurologicznymi, genetycznymi, ortopedycznymi, a także dysfunkcjami w zakresie procesów integracji sensorycznej i skolioz o podłożu neurologicznym. Łączenie pracy naukowej z praktyką jest dla niej najbardziej fascynujące.
Jest autorką i współautorką 81 artykułów naukowych.
Ukończyła kursy: Skala Oceny Zachowań Noworodków wg Brazeltona, Neonatal Behavioral Assessment Scale (NBAS), Cambridge; NDT Bobath; Bobath Baby, General Movements (basic, advanced); szkolenie I i II stopnia teorii i terapii Integracji Sensorycznej, FITS, PNF – podstawowy, Kurs Halliwick (nauka pływania osób niepełnosprawnych), TIMP, Kompleksowa diagnostyka i terapia w dysfagii rozwojowej.
Przedstawianie prac na licznych międzynarodowych konferencjach naukowych w tym w Maastricht czy w Liverpoolu. Członek Zespołu Ekspertów ds. Jakości i Monitorowania Procesu Fizjoterapii oraz Zespołu Ekspertów ds. Opracowania Wytycznych do Oceny Pacjentów w Wieku przy Krajowej Izbie Fizjoterapeutów.